Weekend Kurser

Weekendkurser

Det Islamiske Forbund begyndte i september 2011 at afholde intensive weekendkurser (dawraat) ca. en gang om måneden

- Det første weekendkursus (dawrah) omhandlede den islamiske overbevisning, hvor (al-´aqidah al-Tahawiyyah) blev gennemgået.

- Det andet weekendkursus omhandlede første del af principperne bag islamisk jura (usuul al-fiqh), hvor bogen (al-mustakhlas min ´ilm usuul al-fiqh) af shaykh al-Barazi blev gennemgået.

- Det tredje weekendkursus fortsatte med anden del af principperne bag islamisk jura (usuul al-fiqh), hvor bogen (al-mustakhlas min ´ilm usuul al-fiqh) af shaykh al-Barazi blev gennemgået.

- Det fjerde weekendkursus vil fortsætte med tredje del af principperne bag islamisk jura (usuul al-fiqh), hvor bogen (al-mustakhlas min ´ilm usuul al-fiqh) af shaykh al-Barazi blev gennemgået.

- Udover de nævnte weekendskurser i Danmark, har shaykh al-Barazi imødekommet en del udenlandske invitationer, der opfordrer ham til at undervise i fiqh, usuul al-fiqh og mustalah al-hadiith. Shaykh al-Barazi har bl.a. undervist i Sverige, Norge, Finland, Italien, England, Tyskland, Belgien, Holland, Slovakiet og Polen.