Rayhaan

Weekend undervisning for børn

Hvad er Rayhaan?
Det Islamiske Forbund har siden 1999 arrangeret aktiviteter for børn, herunder islamisk og arabisk undervisning. I det kommende år 2012/2013 vil vi sætte ekstra fokus på udvikling af vores børneaktiviteter. Dette betyder blandt andet, at vi efter sommerpausen begynder med en helt ny aktivitets- og pensumplan (manhaj). Aktiviteterne omfatter følgende emner, Den Hellige Koran, det arabiske sprog, islamisk dannelse/opførsel og ikke mindst almene færdigheder, såsom hygiejne, organisering, samarbejde, tolerance samt respekt for andre.

Hvor og hvornår foregår Rayhaans aktiviteter
Aktiviteterne i Rayhaan foregår om lørdagen fra kl. 8.45 til 14.00 i moskeens lokaler på første sal på Hejrevej 3, 2400 København NV. Første gang d. 1. september 2012 fra kl. 8.45.

Aktivitetsplan

Antal lektioner

Emne

2 lektioner

Nasheed og udenadslære af Koranen

Moskeen

2 lektioner

Arabisk undervisning

Klasselokalet på 1. sal

1 lektion

Islamisk viden og dannelse

Klasselokalet på 1. sal

Traditioner giver tryghed, derfor samles alle elever og lærere kl. 9.00 i moskeen til nasheed. Det giver en god begyndelse på dagen og forældrene må meget gerne deltage.

Hvordan bliver mit barn optaget?
Hvis I ønsker Jeres barn optaget i Rayhaan, skal I kontakte Rayhaans kontaktpersoner.  Optagelse foregår efter først til mølle princippet. Bindende tilmelding kræver, at man udfylder et tilmeldingsblanket og betaler det fulde beløb kontant inden den 26. august 2012. Optagelse i løbet af året kan ske så længe, der er ledige pladser.

Download Rayhaans brochure på arabisk, klik her
Download Rayhaans brochure på dansk, klik her

Download Rayhaans regelsæt på arabisk, klik her
Download Rayhaans regelsæt på dansk, klik her